HTML

Gondolatok ,élmények minden ami Technikai Sport

Technikai sportokkal foglalkozó blog oldal

Friss topikok

  • keletipityuka: Köszönöm szépen Szumi ! :-) Azért jól halad az az N-es gép a kezeid között. Meg aztán 20 év nagy ... (2009.02.14. 20:02) 2009.
  • szumi69: @keletipityuka: Ma néztem az e-maileket.A válaszom a következő:Dobj egy apróhirdetést a Pécsiautós... (2009.01.28. 05:48) Versenyajánló

Linkblog

Fogadkozások, és csalódások avagy 2014 első fele ahogy én láttam.

2014.06.26. 15:07 keletipityuka

"Bármi, amit mondd felhasználható Ön ellen..." Szokták mondani az amerikai akciófilmekben. Nos, én vállalom, minden mondatomat, és azt is ha valaki nem ért velem egyet a lejjebb leírtakban. Ebben a kis monológban, ugyanis úgy döntöttem kiírok magamból örömet és bánatot. Közeledünk, sőt már át is léptük az év felét. Lassan már úgy érzem lehet véleményt formálni az idei autósport év első feléről, latolgatni az év második felét, keseregni vagy épp örülni a színvonal esésnek-növekedésnek. 

 

                                                    Nemzetközi autósport

 

Bár, őszintén megvallom az én szívem a rally irányába húz, mégis a Forma-1-el kezdem az elemzést. Egyrészt, hogy akit nem érdekel, rögtön át is görgethesse, másrészt mert sajnos V6 Turbó és új autók ide-vagy oda dögunalom az egész. Hacsak valaki nem olyan elvetemült mint én, hogy érdekli az előzéseken kívül a technikai és a háttér oldala. Mert ott már van min csemegézni. Számomra a legérdekesebb, hogy a Renault mint a 80-as évek úttörője, legalábbis a turbó motorok terén elfelejtett motort építeni. Röhej,de így van. Minden verseny előtt olvashatjuk, hogy na majd most, na majd most, de ez kicsit már olyan mint a kocsmai viták. A fenyítő fél (Renault) elmagyarázza a nála józanabb és stabilabb lábakon álló ellenfélnek(Mercedes,Ferrari), hogy fogja elverni, majd mikor kimennek a kocsma elé(versenypálya), hogy lejátszák a meccset, egy értelmes ütést sem tudnak elvégezni. Borítékolom az idei évben már semmit nem tudnak felmutatni, hacsak nem az a mókás-vigyorgós fickó nem segíti ki őket a lelkességével akit Daniel Ricciardonak hívnak. Mert, hogy az ő lelkessége és akarása rátesz legalább tíz lóerőt a motorteljesítményre az fix. Jókat nevetek azokon akik leírják Sebastian Vettelt. Óriási hiba barátaim. De most őszintén, ti motiváltak lennétek ha egy szarkupacban kéne ülni? Mert az idei RedBull az. És nem csak Vettel alatt, Ricciardonak azonban van olyan szerencséje(és nem kisebbíti érdemeit), hogy általában olyan dolog áll meg a gépben, amivel azért be lehet hozni a célba....Mit is lehetne még mondani a Forma-1ről? Jaaa...Hamilton vs. Rosberg. Had idézzem a római mondást:"Cirkuszt és kenyeret a népnek!." Kenyér egyenlőre nincs, mert ezek az új szabályokkal (üzemanyag limit stb) azt érték csak el, hogy szívesebben leül az ember fia/lánya egy Gp2-t nézni mint a Száguldó Cirkuszt. Szóval kenyér nincs, akkor lesz cirkusz. Rosberg és Hamilton pedig tudja, hogy ez jó reklám, egy kis színészkedésből nem lehet baj. Aki ezt akár egy pillanatra is komolyan veszi az túl sok mozit néz. Örömteli meglepetés volt még Ausztriában a Williams, de én úgy gondolom csak a Merci motor dobott nagyot azon az autón, van még hová fejlődni főképp szakemberek terén. Mert azt az eltaktikázást amit bemutattak Spielbergben, azt nehéz überelni. Magam sem csináltam volna szebben :)  Ja és még valami, ezt írjátok le egy cetlire és ha nem jön be akkor év végén megdobálhattok vele: Danil Kvyat, idén még fog időmérőn első háromban végezni! Hogy ezt miből gondolom? Azt nem mondom meg, majd év végén elárulom( csak hogy akkor is elolvassátok az írásom! :) )

WTCC: Siralom.....idejön a Citroen és lever mindenkit. Mondhatja az, aki a tavaly évet végig aludta. Emberek, ezt az autót, ebben a formában másfél évig tesztelték. Még a Honda jó szokásához híven az utolsó utáni pillanatban állt hozzá az idei autónak, és még most sem végzett vele. Egyébként pont olyan fostalicska lett az autó mint vártam. Na nem azért mint Honda. Ez nem "autórasszizmus" kérdése. Egyszerűen azért mert olaszok csinálják. Az olaszok soha a büdös életben nem tudtak versenyautót építeni. Emlékeztek a Lanciára? Épp a napokban olvastam Budai Ferenc-Rally varázs című kiváló könyvét, ahol mindenki panaszkodik a Lanciára, és bizony ha megnézzük a statisztikákat, tényleg egy konstrukciójában hibás autó volt. Ferrari.....Hány VB cím is jutott nekik a Forma-1ben. A kétezres éveket jobb ha nem nézzük, hiszen az autón szinte minden nemzetiségű szakember dolgozott, olasz csak elvétve. És most említhetném a MotoGP-ben döglödő Ducatit, vagy a szintén elfuserált Fiat Punto S2000-ret. Egy szó mint száz, az Olaszoktól még egy csavart se vennék versenyautóba. A Chevrolet autókról nem nagyon tudok mondani semmit, tartják magukat egy szinten. Lada. Hmm.....úgy érzem az oroszok számára , ez a túl precíz századmilliméterekre játszott valami nem fekszik. Sokkal jobban el tudnám képzelni őket a Granta WRC-vel mondjuk a Rally VB versenyein. Ők ugyanis erős, masszív autót tudnak építeni, de nem nekik való ez a "szuperézékeny futóműtilitoli". S, akkor most térjünk rá egy igen kényes témára. A magyar CSAPATRA. Igen, így csupa nagybetűvel. Lássunk tisztán és mondjuk ki. Amég Norbi ebben a tyúkólban ül, ha agresszív, ha nem, nem tudja azt a teljesítményt produkálni amit szeretnénk, és szeretnének ők maguk. Ha mondhatjuk úgy Zengő Zoli, kénytelen volt betenni magukat a hintába. Chevrolet-re nem volt pénz, a BMW nem lett volna ütőképes, maradt a Honda. De aki kicsit figyel, az láthatja kezd nekik is a hócipőjük tele lenni a Hondával nem kicsit. Mi lehet jövőre? Egy szponzort hozó második számú pilóta és két Chevrolet? Ki tudja. Még sok van addig vissza.

 

Rally Világbajnokság: Szépen lassan folynak vissza a gyárak a rallyba. Nemsokára jön a Toyota, állítólag Subaruék is agyalnak, és ha a híreknek hinni lehet, az olaszok is mocorognak, és az Alfa új kupéjából építenének egy gépet. Lanciából biztos nem, mert az a márka az idei évben végleg megszűnik. Addig marad a VW, a Citroen a Ford és a Hyundai. Szegény Hyundai. Megint az van mint 1999-ben. Kísért a múlt. Akkor nagy fogadkozások közepette megérkeztek, hogy na kérem itt az Accent WRC , most meg na itt az i20 WRC támadáááás. Jó nagy beégéssel indul az év Montén, azóta fejlődtek az igaz, de sokszor csak azért nem végeznek hátrébb mert nincs több gyári autó. Na jó, ne legyünk szőrös szívűek adjunk nekik egy évet. Amúgy összességében elmondhatjuk semmi nem változott. A VW továbbra is egyeduralkodó. Azaz inkább Ogier és Latvala, mert Mikkelsen továbbra sem mutat sok mindent, a svéd megvillanásán kívül. Sajnos vele kapcsolatban igazam lett, mikor azt mondtam, ha komoly mezőnybe kerül ledarálják. Így is lett. Kubicával kapcsolatban nem nyilatkozom, mindenki döntse el magában, de szívesebben nézem őt mint például Al-Qassimi folyamatos balf...kodását. Na meg tegye fel a kezét az ,aki ekkora balesetek után még merne gyorsan menni.......Na ugye.  El ne felejtsek szólni Lukács Kornélról és Mesterházi Márkról, akik a Junior Kupában mennek majd. Ügyesek, lelkesek és remélhetőleg a szerencse is melléjük szegődik. Én szurkolok nekik, Csucsu megérdemli a lehetőséget!

Rally Európa-Bajnokság: Szinte minden futamon van magyar rajthoz álló. Ez örömteli, az annyira nem, hogy sokan inkább itthon nem mennek. Most nem sorolnám fel az eredményeket, aki követi az eseményeket az tudja, aki nem az elégedjen meg avval, hogy nem vallunk szégyent sehol. Na de részletesebben is nézzük. "Micsoda csata, szinte minden versenyt más nyer". Jó promóter evvel el is tudná(tudja) adni az EB-t. Azonban elég baj, hogy nincs egy állandó mezőny. A két gyári Peugeot és Lappi kivételével általában csak helyi menők akadnak. Ott volt még Kajetanowicz is, de ő aztán szép lassan lemorzsolódott. Így nem nehéz kiszámolni, hogy három esélyes a bajnoki cím, hacsak nem történik valami csoda.

A magyar rallysok amúgy, hála az itthoni viszonyoknak igen csak szétrebbentek. Szinte  még egyszer ennyi autó lenne itthon, ha sikerülne haza csábítani a külföldön versenyzőket. A teljesség igénye nélkül egy felsorolás: Pethő-Szlovákia, Szabó G.-Románia, Tábori-Szlovákia, Kovács Zoli-Szlovákia, és így tovább.

Historic Rally Európa Bajnokság: Mivel Októberben a Mecsekbe is ellátogat ez a sorozat tegyünk rá egy kitekintést. Pazar a mezőny, van 037-es Lancia, Merci amit csak akarsz. És van két állandó résztvevő Wirtmann Feribácsiék és Meklerék. Rajtuk kívül még Huberthék szoktak rajhoz állni egy Ford Caprival. Kicsit szurkoljunk azért, hogy legyenek körbeverések, és akkor a Mecsekben még csodákat is láthatunk.

 

Vegyesen: Temérdek sok autósport szakág van, óriási terjedelem lenne ezeket mind elemezni. Úgyhogy jöjjön egy kis vegyes felvágott. Kezdjük a legnagyobbakkal. Legalábbis köbcentik terén. A kamion EB-n továbbra is ott van Kiss Norbi és Major Beni. Idén már úgy néz ki hagyják is őket versenyezni az amúgy kerek perec kijelenthetően dilettáns vezetők(mármint a sorozat vezetői), és megpróbálják a tavalyi egyértelmű bunda botrányokat kicsit fű alá rejteni. Ugye nem kell magyarázzam miért nem szeretem ezt a sorozatot?

AutoGP-ben ott van Kiss Pál Tomi. Szerintem színvonalában ez a sorozat esett a legnagyobbat. Kevés az autó, nincs TV közvetítés, vagy elvétve. Pedig az autókra nem lehet panasz.

Nascar: Több mint tíz versenyen vagyunk túl, de ez itt még annyinak számít mint a Forma1-ben kettő. Az biztos a tavalyi első Jimmy Jonhson nem adja olcsón a bőrét, az üldözők sora pedig végtelen kezdve Earhardt jr-tól Loganoig.

DTM: Jó kis sorozat. Ha nem a Forma1 majmolásáról szólna. De már ide is kell DRS, meg ilyesmi. Mint az bebizonyosodott teljesen feleslegesen, hiszen egy túrakocsin ezek a rendszerek másként viselkednek mint egy formula autón. Amúgy szerintem nem annyira nagy valami, mint ahogy beállítják. Tavaly óta nézem és nem igazán tudnék olyan hú de komoly versenyeket mondani. Most azt hagyjuk, hogy eső van és slickel kicsúszik mindenki....az engem már nem hat meg ennyi év után.

Tudom maradt még rengeteg sorozat: Rallycross VB, Gp2, Gp3, de ezeket bár nézem, nem követem olyan részletességgel, meg szerintem közületek sem mindenki. De majd verseny összefoglalókban azért kitérek ezekre is időnként.

Ennyi lett volna a Nemzetközi Autósport szezon félévének értékelése, ahogy én láttam. Hamarosan jön a Magyar Autósport .....na az már szerintem sokkal felkavaróbb lesz :)

wii-u-racing-game.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://keletipityuka.blog.hu/api/trackback/id/tr916421607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása