HTML

Gondolatok ,élmények minden ami Technikai Sport

Technikai sportokkal foglalkozó blog oldal

Friss topikok

  • keletipityuka: Köszönöm szépen Szumi ! :-) Azért jól halad az az N-es gép a kezeid között. Meg aztán 20 év nagy ... (2009.02.14. 20:02) 2009.
  • szumi69: @keletipityuka: Ma néztem az e-maileket.A válaszom a következő:Dobj egy apróhirdetést a Pécsiautós... (2009.01.28. 05:48) Versenyajánló

Linkblog

Érdekességek a Monte előtt, közben és után.

2021.01.28. 17:35 keletipityuka

A
Az alábbi cikkben megpróbáltam pár érdekességet kigyűjteni az idei első világbajnoki ralifutammal kapcsolatban a teljesség igénye nélkül. Lássuk:

Esteban Ocon előfutása az Alpine-al: Saját bevallása szerint nagy álma teljesült Esteban Oconnak, amikor lehetőséget kapott az Alpine csapatától,arra hogy a vadiúj A110 utcai verziójával a világbajnoki rali mezőny előtt autózhatott. Ocon azért nem spórolt a gázzal és néhol elég komoly tempót diktál(sőt abban a kanyarban ahol Suninen elesett ő alatta is kereszbe állt a vas). Azonban ne felejtsük el, hogy komoly sport értékkel is birt a dolog, hiszen az Alpine idén már mint Forma-1es csapat vesz részt a Száguldó Cirkusz tagjaként. Két pilótájuk pedig sokak nagy kedvence a visszatérő Fernando Alonso és Ocon lesznek. Sokak szerint Ocon előfutó autójának festése, ami a klasszikus régi rally autók dizjánjára hajazott, is hasonló mint amilyen szinekben az F1-es autók tündökölnek majd

Neuville navigátor cseréje: Az utolsó pillanatban, noha a teszteket még együtt teljesitették elvállt Neuville és navigátora Nicolas Gilsoul útja. Az új navigátor Martijn Wydaeghe lett aki száz százalékosan helyt állt, azonban még mindig nem tudni mi áll a hirtelen szakitás hátterében.

Ogier és sisak mizéria: Bizarr és talán amatőr hiba volt Sebastian Ogier részéről amikor az egyik gyorsasági előtt rosszul kapcsolta be sisakjának csatját,ami igy nem zárt össze. Ogier később megmagyarázta mi történt. Egyrészt új sisakja van amit egy új gyártó a Bell készit(motorversenyekről talán ismerősebben csenghet a nevük) és egész egyszerűen más fajta metódusa van a sisak bekapcsolásnak. A másik pedig hogy Ogier nem is figyelt oda hiszen telefonján az utolsó pillanatig követte a WRC live élő közvetitését a szakaszról és nézte a többieket hogy mennek. Nevethetünk ezen, azonban ez nem buta dolog hiszen Ogier igy képet kaphat a szakaszon történtekről valamint hogy mi vár rá a pályán. Az élmezőny valamennyi párosa szokta nézni etapon és a gyors előtt a közvetitéseket. 

Tanak defektjei és peche: 2019 világbajnoka sokáig meccsben volt a Monte dobogóért, azonban iszonyatos peche volt, hiszen annyi defektet kapott, hogy a rendelkezésére álló pótkerek is elfogytak igy felnin ment be a szervizparkba, ahol ráadásul a verseny feladása mellett is döntöttek. És ha ez nem lenne elég még az FIA is megbüntette egy felfüggesztett egy versenyes eltiltással mivel a szabály szerint etapon csak a közúti szabályoknak megfelelő autóval lehet menni(hol vannak már a régi szép idők mikor Loeb úgy ment etapon a Xsara WRC-vel, hogy hiányzott az egyik kereke és Daniel Elena egyensúlyozott az ablakon.).

A Pirelli visszatérése: Ki ne emlékezne az olasz márka jellegzetes sárga feliratára, vagy akár szlogenjére ami fogalommá vált: "Mit ér az erő ha nem uralod?!" Nos Pirelliék ismét visszatértek a világbajnokságra .

Andreas Mikkelsen az élmezőnyben egy R5-el: Saját bevallása szerint végig mosolyogta Andreas Mikkelsen a Monte Carlo Ralit. A TOKSport R5-ös Fabiájával versenyző pilóta aki idén is kiszorult valamelyik gyári WRC üléséből, talán még nagyobb kedvvel és motivációval autózik, és az abszolút élmezőnyben foglalt helyet. 

A magyar páros szereplése: László Zoltán a tavalyi év után ismét rajthoz állt a Montén. Tavaly kategória 11. helyet szerzett meg Berendi Dáviddal akit idén Berendi Dávid váltott a jobb egyben. A páros igéretesen kezdett azonban ők se úszták meg defekt nélkül, valamint szuperralizni is kényszerültek üzemanyag ellátási gondok miatt. Végül sikerült a célba érés azonban a Monte szabályai szerint nekik már a harmadik napon véget ért a küzdelem az utolsó napon ugyanis már csak a legjobb ötven páros állhatott rajthoz. 


Monte Historic törölve: Hagyományosan az évadnyitó vb futam után a Monte Carlo Historic keretében rendezik a világ egyik legnagyobb Historic Regularity versenyét: Azonban még a a rali világbajnoki futamot engedélyezték a Monaco-i hatóságok a Historic versenyt(ahol nem ritkán 250-300 nevező is akad ) nem engedélyezték. 

images.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://keletipityuka.blog.hu/api/trackback/id/tr7416407140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása