Hol volt ,hol nem volt, volt egyszer egy csoport. Ez a csoport a 80-as években a Magyar Rallybajnokság kategóriájaként a legnépszerűbb volt. Úgy hívták : "szériazsigások". Aztán teltek-múltak az évek és a gömbölyűlámpás zsigulikat felváltották kockalámpás A-s tuninggal szerelt társaik 86-87 környékén megjelentek a VFTS-ek. Az abszolút széria autók szép lassan ki kerültek a középpontból. Majd a 90-es évek közepére végleg eltűntek ,sőt az N-csoportban megjelentek a négykerékhajtásos turbós autók. Közben felnőtt egy generáció, változtak az erőviszonyok ma már az amatőr versenyeken is található slick gumis ,speeres, 5 gangos váltós zsiguli,1600-os Weberes motorral stb stb. De vajon milyen lehetett a 80-as évekbeli széria zsigulik harca? Milyen lehetett az utcai gumikkal,5ös váltó nélkül, széria 1200-1300-as mocival menni? Vajon ,hogy jöhetett ki a féktáv a hírhedt kőbányai kanyarban Árpádtetőn? És vajon kis pénzből is lehet gyorsan,eredményesen menni?
Büszke vagyok arra ,hogy pont baranyai srácok agyából pattant ki az ötlet ,hogy hozzunk egy kis retrót a Rallysprint Bajnokságba. Na persze azért ez nem ilyen egyszerű. Alkotni kellett egy szabályzatot ami segítségével ha valaki megépíti autóját tényleg átélheti azt a bizonyos "szériazsigás" érzést. De vajon igény lesz e rá? A nézők részéről biztosan de vajon lesz olyan aki a tuti technikából visszaül az N-es technikába? Erre nem lehetett előre tudni a választ.
2007 volt az N-esek első éve. A magyarbólyi futamra csak a Novákék autója lett kész. Persze mindenki várta a versenyt,lássuk a csodát vajon mit mutat az új verda. És elképedtek, sokan pedig felsóhajtottak :ejj azok a régi 80-as évek és már indult is a nosztalgiázás a pályák szélén. Innentől kezdve nem volt megállás egymás után épültek az autók: Ráczék, Vincze-Haraszti kettős, Emődiék, és sokan mások. Az emberek pedig csodálkozva nézték ,hogy elevenedik meg előttük a 80-as évek autói és csatái. Év végére megtanulta mindenki mi is az N-csoport. 2007 sikeresebb volt az N-csoport számára mint azt bárki is gondolta volna.
És jött 2008. Minden eddiginél több autóval. És a válasz arra ,hogy vajon valaki az erősebb autóból visszaül e az N-esbe Igen lett. Példa erre a Tomboryék által vezetett piros-fekete 2105-ös (amit anno az említett kőbányai kanyarban még volt alkalmam visszaborítani). Olyan emberek is bekapcsolódtak a csatába akiknek szűkre szabott a pénztárcájuk mégis ez a kategória még belefér. Sokaknak egy nagy lehetőséget jelentett ez a kategória. Feltűntek nagy tehetségek mint pl: Miklai,Vincze Viktor, vagy például az év végén különdíjat kapott Kálmánczi Balázs aki sokak szerint ős tehetség
És ebben az évben az N-csoport már országosan is letette névjegyét Emődi Balázs, Tóth Zoltán és Novák Tamásnak köszönhetően. Előbbi még győzelmet is szerzett amire máig büszke szerintem mindenki aki a Rallysprint Bajnokság körül mozog, még utóbbi két versenyző a Nyírád Rallyn előfutóként mutatta meg ,hogy is kell ezekkel a gépekkel autózni.
2008 minden bizonnyal az N-csoport csúcsa volt. Idén új kategória indul az N-csoport után. Evvel majd később foglalkozok. De vajon milyen lesz az N-csoport 2009-es szezonja? Ha fele olyan jó mint a tavalyi akkor már előre dörzsölhetjük a tenyerünket.
Végezetül álljon itt a 2008-as N-es mezőny. Remélem senkit nem hagyok ki. Köszönettel tartozunk nekik hiszen megmutatták még mindig nem a pénz az úr. Kis összefogással bármi sikerülhet
A 2008-as Rallysprint Bajnokság N-csoportos mezőnye:
Novák Tamás-Rábel Levente-Lada 2101
Vincze Viktor-Haraszti Zsolt-Lada 2105
Tóth Zoltán-Raposa István Lada 2105
Miklai Balázs-Török József-Lada 2105
Kálmánczi Balázs-Mánfai Tamás-Lada 2101-2105
Varga Tamás-Selmeczi Tamás-Lada 2101
Tombory Levente-Hős Sándor-Lada 2105
Kozma Tibor-Kovács Gyula-Lada 2105
Rácz Tibor-Lukács Sándor-Lada 2105
Haraszti Zsolt-Farkas Gábor-Lada 2101 kombi !!!
Előre is elnézést ha valaki kimaradt:)
Aki pedig kíváncsi arra mit is zagyváltam össze az keresgéljen videót a www.lepoldsportvideo.hu oldalon az N-esekről:) Garantáltan vigyorogni fog a videó végére :)
Uff beszéltem: Pityuka :)